1. Fler matchfunktionärer behövsNu är det dags för utbildning av funktionärer till säsongen 2016/17. VI har beräknat att vi behöver ca 25 funktionärer kommande säsong och vi vill att minst en förälder per spelare går utbildning. De föräldrar som som redan har uppdrag i laget såsom; ledare, ansvar för lagkassa, kioskansvarig, lundaspelskommitté m fl behöver inte gå (om man inte vill:-)) Av de 25 funktionärerna vill vi att minst 10 går distrikstfunmktionärskursen. Skillnaden är att där får man lära sig EMP Elektroniskt matchprotkoll vilket används i USM!
Anmäl er till distriktsfunktionärskursen här:
http://www.svenskhandboll.se/AnmalanUtbildning/UtbildningariHandbollssverige/ I seriematcherna räcker det att man har gått Föreningsfunktionärsutbildningen och den har ej fått datum ännu. Vi återkommer med info om den.
Skriv i gästboken vilken utbildning ni tänker er att delat i.
2. Nya träningstider:De nya träningstiderna börjar gälla from V 35.
Tisdagar 18:15 - 20:00 Viktoria
Onsdagar 18:00 - 20:00 Bollhuset - grupp 1
Onsdagar 18:30 - 20:30 Bollhuset - grupp 2
(Vi ledare ansvarar för gruppindelningen på onsdagar och vi kommer ut med grupperna inom kort.)
Fredagar 16:00 - 17:30 Arenan
Följ kalendern på laghemsidan för att se ev ändringar och utbokningar!
Ta med joggingskor på tisdag och onsdagsträningen.
Ta alltid med vattenflaska, boll (storlek 1), och en peppig attityd!
Se till att du har ätit något innan träningen!
Närvaro, skriv i gästboken om ni inte kan komma och anledning!
3. MatcherVi har även denna säsong 5 lag i seriespel. Träningsnärvaro påverkar i viss mån hur många kallelser man får till matchspel. Första seriematcherna går de 25 september, alla matcher är inlagda i kalendern på laghemsidan.
Svara på kallelser fort, meddela omedelbart om sjukdom. Är man sjuk i veckan spelar man oftast
INTE match samma helg!!! Ange gärna i kommentarsfältet varför ni inte kan komma till match. Ange om ni kan köra på bortamatcher!
4. CuperCuper betalas inte av lagkassan utan cupavgiften delas av de som anmält sig till cupen. Så fort man har anmält sig till en cup är det bra om summan sätts in på Kontonr 5624 03 142 93 och banken är SEB. Glöm inte ange namn och cup!
Prioriterade cuperDessa cuper är de cuper som P03 prioriterar, där ser vi att så många av spelarna som möjligt är med. Vi anmäler lag utifrån antalet spelare. Skulle det behövas så ber vi föräldrar om hjälp med lagen under turneringarna. Lagkassan kan användas om det finns behov, t ex för längre resor, jmf Prag och Ulzburg. Partille är kraftigt subventionerat genom samarbetet med Sävehof och föräldrars insats under Lundaspelen. Malmöspelen och Lundaspelen har vi inga startavgifter för.
Oprioriterade cuperFörutom de ovan nämnda prioriterade cuperna kommer vi också att anmäla oss till några cuper som vi då kallar för oprioriterade cuper, vi ställer upp med lag i den mån det finns intresse från spelare och ledare.
De oprioriterade cuperna blir ofta övertecknade, dvs, fler spelare anmäler sig än vad vi har resurser (ledare, bilar mm) att ta med. Vi kommer att gå efter träningsnärvaro i kombination med först-till-kvarn för dessa cuper. Ledarteamet anser det är rimligt att ha en träningsnärvaro på minst 65 procent för att åka med på oprioriterade cuper inkl USM.
Vi kommer att anmäla antal lag beroende på hur många som vill åka med. För att anmäla 1 lag krävs det att ca 10-11 spelare anmäler sig, för att anmäla 2 lag krävs det ca 20-22 anmälda spelare. För varje lag krävs det också att vi har minst 2 ledare per lag.
Träningsnärvaro i kombination med först-till kvarn principen gäller, dvs de 11 första (alt 22 första) kommer med, resten står på reservlistan. För beachhandbollscuper gäller 7 spelare per lag.
5. Träningsläger (på hemmaplan)Vi arrangerar ett träningsläger på hemmaplan den 3-4 september inkl matcher mot Lödde och Ankaret. Fredagsträningen är inställd pga Lund Comedy Festival!
Det behövs föräldrar till inköp samt fixande av korvgrillning, lunch och bilar till Borgebymatcherna. Skriv i gästboken om ni vill hjälpa till.
Program Lördag den 3 september11.30-12.15 Matchanalys HA i idrottshallen
12.15-13:30 Lunch: Korvgrillning i stadsparken. Föräldrar behövs
13.30 -16.00 Handboll och löpning Idrottshallen/Stadsparken
Söndag 4 september09.00-12.00 Handboll resp teor. Idrottshallen och idrottshallens konferensrum
12.00-13.00 Lunch, Idrottshallens café. Föräldrar behövs för att hjälpa till att fixa lunchen.
14:15 Träningsmatcher mot Lödde Vikings, 3 st. (kl 14:15, 15:00, 15:45), Idrottshallen, Lund
14:15 Träningsmatcher mot HK Ankaret, 2 st, (kl 14:15, 15:15) Borgebyhallen, Bjärred. (Bilar behövs för transport av spelare till Borgebyhallen)
6. FöräldramötetVi kör höstens föräldramöte den 21/9 kl 20:30-21:30 på Arenan (Efter derbyt mot IFK Kristianstad). Minst en förälder skall närvara! Vi kan inte ordna fribiljett till matchen tyvärr.
7. UtrustningNästa vecka är det föreningsvecka på Intersport NOVA Lund, 20% rabatt på allt, och det är ett bra tillfälle att skaffa den utrustning man behöver. Det är viktigt att killarna har ett par bra handbollsskor. När det är match vill vi att alla killar har svarta Puma-shorts. På Intersport kan man också komplettera sin utrustning med en LUGI-träningströja (svart), svarta strumpor mm. Vi kommer med mer info angående overall senare, vi hoppas få in sponsorer för att hålla nere priset.
Det var allt för denna gången.
//Emme, Lotta, André, Anders L, Anders K, Henrik, Joakim, Stefan och Johan