Nedan kommer praktisk information både till funktionärsföräldrar och till spelare:
Tänk på att vi har flyttat cupområdet till fotbollsplanerna direkt bakom Arenan / Ishallen. Syftet med flytten är att gräsplanerna är bättre på vårt nya ställe plus mer lättarrangerat för LUGI.
Parkering fortfarande lämpligtvis i Arena P-huset vid Högevallsbadet/Stadsparkscafeét.
Personal från LUGIs kansli är på plats på lördag from 07.00, då vi påbörjar arbetet. Mesta förberedelser är att få igång kiosken!
Tälten kommer vi att sätta på plats (utan väggar) under fredagen. Det blir inte många betalande lag i år, så jag har varit tvungen att hålla nere kostnaderna.
Information om det fortlöpande arbetet under cupen:
- Omklädningsrum för killar och tjejer är i Arenan omkl.rum # 2 och 3, ingång från baksidan
- Toaletter i Arenan, ingång från baksidan
- Tävlingsledning, grill och kiosken ligger mitt mellan planerna, upp mot stängslet
- Prisutdelning sker bredvid kiosken med stängslet bakom ryggen
- Fotografen kommer att vara på plats några timmar under lördagen
- Det blir endast 2-3 aktiviteter vid sidan av handbollen (klättertorn, hoppborg, etc och dem är gratis!
- Arne och Mats har nycklar till Arenan
- Arme kommer fortlöpande att lägga ut resultaten på webben när de gula matchprotokollen kommer mig tillhanda.
- Det finns en vattenkran utomhus (mellan konstgräsplanen och tågrälsen)
Information om kiosken:
- Sälj!! Sälj! Sälj!
- Sortimentet är korv (tjock / smal plus fläskfri) med bröd, frallor med ost eller skinka (arbetet med att bre sker så fort bullarna kommer ca 8.10), varma smörgåsar, våfflor, kaffe/te, kakor, kanelbulle, läsk och godis
- 2 växelskrin. Tar växeln slut, så kan jag hämta mer på kansliet. Jag kommer fortlöpande att ta bort de stora sedlarna från skrinet
- Vi kommer även att ha Swish och en kreditkortsterminal
- Kiosken består av 2 tält (ca 3 m (djupt) och 9 m brett) + ett litet grilltält (3x3 m) plus 2 grillar. I bak- och framkanten står en rad med bord.
- Vi kommer att ha en kyl/frys på plats plus en liten kyltunna
- Lager av läsken finns i soprummet (25-30 m bort), där det är litet svalt
- Som en del av tältet ovan har vi tävlingsledning (jag + Mats) och domaransvarige Alexander B och Alexander J.
- Vi kommer att ha 4 rullar med ”biljetter” (olikfärgade, avser smal, tjock, våffla och varm smörgås) som ni kan använda när det blir väntan på att det blir klart. Dem betalar till er och får direkt ex sin läsk och korv-biljett (sedan får de gå till grill, etc och hämta sin korv).
- Lycka till!
- Och får ni tid över, SÄLJ LITE TILL!
//Arne Börjesson, LUGIs kansli