LUGI Handboll

Partille Cup 4-9 Juli 2022
2022-06-22 10:32

PARTILLE CUP– 4-9 JULI

Äntligen dags igen!!! Partille Cup är världens största Cup och systercup med Lundaspelen! Det är tradition och obligatoriskt för alla LUGI-lag att vara med och tack vare samarbetet med Lundaspelen är priset kraftigt reducerat! Vi blir i år knappt 40 lag och ca 540 personer från LUGI. Dessutom reser många föräldrar med upp. På Partille Cups hemsida finns mer matnyttig information samt att det givetvis även finns en App (Partille Cup). För de föräldrar som planerar att följa med upp är det hög tid att boka boende och det finns en del alternativ på Partille Cups hemsida.

AVFÄRD OCH HEMKOMST

Avfärdsplats: Arena Park; dvs. parkeringshuset vid  Stadsparken (inga bilar är tillåtna i Bussrondellen)

Avfärdstid: Bussarna går måndagen den 4 Juli kl.12:00! Vi samlas 11.10 på parkeringen för inpackning (Buss 1). Därefter är det gruppfoto i Arenan 11.40!

Hemkomst: Lördagen den 9 juli. Avfärd från Göteborg under eftermiddagen; vi återkommer med tid.

KOSTNAD

Priset är i år 1.600:-/person. (Syskonrabatt 100:- => yngre syskon betelar 1.500:-).  I priset ingår resa Göteborg tur och retur, kost och logi (Hårdförläggning; Nya Lundenskolan), subventionering av inträde/åkpass på Liseberg och en massa härlig handboll. Helt nytt för i år er där ett Partille Cup Pass för våra deltagare, gå gärna in och läs mer om det på https://partillecup.com. Priset är kraftigt subventionerat bl.a. genom din medverkan i Lundaspelen.

SPECIALKOST, MEDICINER MM

Om någon spelare har allergier eller av annan anledning behöver specialkost måste vi veta detta; samma sak med mediciner. Meddela också oss om det är något annat som är bra för oss ledare att känna till.

MATSÄCK

Varje resenär skall ha med sig matsäck så att man klarar sig på resan upp och bussarna stannar på Nya Björkäng där man kan äta matsäck. (OBS: Inget godis och nötter på buss och inte heller vid Nya Björkäng). På kvällen serveras kvällsmat på skolrestaurang.

BOENDE

Vi kommer bo på Nya Lundenskolan med nära till buss/spårvagnsstation. Adress är: Nya Lundenskolan, Kärralundsgatan 3, 402 61 Göteborg

MOBILER, SURFPLATTOR MM

Mobiler får följa med till Partille men ska användas med förstånd. Vi kommer tillsammans på plats i Göteborg komma överrens om vilka riktlinjer som gäller. Om det inte riktigt fungerar kommer vi samla till spelarmöte och prata om hur vi skall hantera saken, men vi tror att P09 är kloka killar som främst vill lira handboll, och ha kul med sina lagkamrater IRL (in real life).

INVIGNING

På tisdag kväll ska vi gå på Invigningen i Scandinavium tillsammans med 15.000 andra! Den börjar 20.00 och vi beräknar att vara på plats 19.30. Är sedan klar strax efter 21.

LISEBERG

Planen är att besöka Liseberg på torsdag ca 15.30 där vi även behöver support från föräldrar. Inträde + åkpass kostar 395:- och köps på plats. Vi återkommer med me detaljer kring Lisebergsbesöket.

FICKPENGAR

Man behöver ha med sig lite fickpengar och vi har satt en maxgräns på 400:-.

PACKLISTA

På hemsidan finns en packlista (Packa rätt för cuper) så att ni får med rätt saker. Viktigt att få med matchkläder (gärna fotbollsskor), luftmadrass, hygienartiklar, väska till saker under dagarna, vattenflaska etc.

ANSVAR OCH KONTAKT

Ledarna har 100% ansvar för killarna under hela Partille Cup. När killarna träffar föräldrar (vi försöker minimera detta till matcher och Liseberg, för rättvisans skull) är de fortsatt en del av gruppen och får bara avvika i undantagsfall och efter tydlig överenskommelse med ledare. Föräldrabesök på skolan är också endast i akutfall och efter överrenskommelse.

LIVESTREAMING

Många matcher kommer att live-streamas och vi har tur då de flesta matcherna vi spelar är sådan som filmas. Läs info på hemsidan för detaljer. I korthet kostar ett AllAcess Pass 209:-. Info på hemsidan: https://partillecup.com/sv.

REGLER FÖR P09 UNDER PARTILLE CUP 2021 (kommer att revideras genom diskussion i spelarmötet)

Mobiler och surfplattor enligt gemensam överrenskommelse

Ni får inte lämna förläggningen utan att ha fått tillåtelse av ledarna!

Ni ansvarar själva för era värdesaker/pengar. Lämna inga värdesaker på rummet när ni går ut!

Håll tiderna! Visa respekt genom att alltid hålla de tider vi har bestämt! Har ni ingen klocka, kan man alltid fråga någon annan!

Allt bollspel sker utomhus!

Ta av er skorna på vårt rum!

Spelarmöte på P09:s rum varje kväll!

Häng upp era matchkläder när ni har spelat färdigt!

Håll snyggt runt omkring er, städa lite varje dag! Gör det innan någon ledare säger till er!

Inget godis / läsk / glass förrän vi har spelat färdigt dagens matcher! (...och då i rimliga mängder...).

Visa hänsyn; när vi har släckt ljuset är det tyst!

Drick massor med vatten! Fylld vattenflaska ska med till alla matcher! (Om du dricker för lite vatten blir du en sämre handbollsspelare och riskerar att bli trött och kanske få ont i huvudet.)

Packa er väska väl innan avresa till match! Det blir långa dagar och det gäller att ni tänker efter vad ni behöver under dagen. Ni måste alltid ha med er matchkläder, vattenflaska, deltagarkort, regnkläder och extra T-shirt (att ha på sig mellan matcherna). (Varmare kläder beroende på väder)

Ni representerar världens bästa handbollsförening, LUGI. Det är ett stort ansvar som kräver att man alltid uppför sig korrekt mot sina lagkamrater, ledare, motståndare, domare och alla andra som vi stöter på under resans gång!

FÖRÄLDRAR: Gå igenom våra regler med era killlar innan vi reser iväg till Partille Cup!

Följande ledare kommer att vara med i Partille: Johan, Niklas, Pontus

Prag 28 mars - 1 april2024-03-20 08:47