LUGI Handboll
Välkommen till Pojkar 13

3 stycken lag deltog i kampen mot Cancer
2018-05-20 15:56
Kampen mot Cancer var ett sammandrag i minihandboll där lugi P10 ställde upp med tre stycken lag. Sammandraget arrangerades av några skolelever från Polhemsskolan och alla inkomster gick till Barncancerfonden.

Våra lag genomförde sammanlagt fyra matcher var och mötte, förutom de andra Lugi lagen, ett lag från Staffanstorp  (blandat födda -09 & -10)  och ett tjejlag födda -09 från Kävlinge.

Då sammandraget krockade med karneval, fotbollsmatcher och fint väder så fick vi ställa upp med tre fulla lag utan avbytare. Detta betydde mycket speltid och trötta barn efter att spelat fyra matcher utan avbytare.

Killarna kämpade heroiskt och gjorde några av säsongens bästa matcher. Vi kunde konstatera att de spelade försvarsspel på ett helt annat sätt än tidigare. De vågade ta för sig mer i närkamperna och alla jobbade med att täcka motståndarna och bryta passningar mycket mer aktivt än tidigare. Vi har ju valt att inte träna så mycket försvarsspel i år så vår slutsats är att denna utveckling delvis beror på att killarna har varit och tittat på Lugis A-lag och inspirerats. Fanatiskt kul att de kan lära sig så mycket av att titta på Lugis stjärnor.

Anfallsspelet har också utvecklats och gått framåt. Det är svårt att tro att detta är samma lag som åkte på sitt första sammandrag till Löddeköpinge för några månader sedan.  Fler och fler barn vågar studsa och ta för sig. Passningsspelet har blivit bättre och framför allt så springer sig de som inte har bollen sig till öppna ytor och gör sig spelbara istället för att klumpa ihop sig i mitten.

Imorgon (måndagen den 21/5) går säsongens sista träning av stapeln. Därefter kommer vi hålla en sommar avslutning i stadsparken och prova på att spela Beachhandboll. Detta kommer inte ske på den vanliga måndagstiden utan inbjudan med tid och datum kommer inom kort.

/Ledarna gnm. Kalle

Vikingaspelen 2023 2023-09-17 21:10