SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
LUGI Handboll
UNGDOM
Välkommen till Pojkar 14

Schema för pass under Lundaspelen för P09
Funktionärsschema - 171211
Om ni absolut inte kan; ta kontakt med den ni vill byta med samt kom överrens, och meddela därefter Ulf (ulf.palmblad@tetrapak.com / 0733-363561). Kontaktuppgifter till alla i laget finns under Dokument. Mappen är lösenordsskyddad och ni kommer få lösenordet skickat per mail.
Viktig information relaterad till Lundaspelen 2017

Då var vi inne i November och knappt 2 månader kvar till Lundaspelen. Lugi har sammanfattat ett brev relaterat till vad som gäller för funktionärspassen under Lundaspelen och den informationen finns bifogad nedan. Lite förtydligande är alltid på sin plats...

  • Som det står i brevet från Lugi är föräldrasupport under Lundaspelen inte något som bara gäller de som är med i Lundaspelen utan det är en uppgift som hela laget har fått; att i princip ska alla hjälpa till. Vi vill därför uppmana även de som inte är med i Lundaspelen att hjälpa till. Ju fler vi är desto enklare blir det för oss alla. Ta gärna även hjälp av släkt och vänner; det är faktiskt riktigt roligt när man väl är på plats och hjälper till 😊
  • Vi har i år som lag fått 36 pass (som det ser ut nu).
  • Våra pass kommer att vara i shoppen/informationen i Arenan och de tider som gäller är angivna nedan.
  • Svara på mailet relaterat till denna nyhet och ange eventeulla restriktioner relaterat till tider så ska jag försöka få ihop det hela.
  • Även ni som inte är med i LSP uppmanas att hjälpa till i den mån det är möjligt och svara då även ni på detta mail med när ni har möjlighet; som sagt, ju fler vi är desto enklare blir det för alla..
  • Om ni får en tid som ni upptäcker inte alls passar försök då byta med någon och meddela Ulf när det är klart så listorna blir rätt men mer om det framöver.

 

Som sagt, svara på mailet ni fick relaterat till denna nyhet, alternativt till Ulf,  när ni inte kan och gör det senast ons 8 Nov!

 

Följande pass har vi fått och alla handlar om att stå i shoppen/informationen i Arenan

26/12:  9-13; 13-17.30; 17.30-22    

27/12   9-13.30; 13.30-18; 18-22.30

28/12   9-13.30; 13.30-18; 18-22.30 

29/12   9-13.30; 13.30-18; 18-22.30


Lundaspelsansvarig för P09 är:

Ulf Palmblad

ulf.palmblad@tetrapak.com

0733-363561

----------------------------------------------------------------------


Brev från Lugi....



Hej alla föräldrar i LUGI.


Nu börjar det bli dags för årets höjdpunkt, Lundaspelen! Då är det dags att samla ihop LUGIs hela föräldrastyrka för nya hjältemodiga insatser.


För nytillkomna föräldrar eller för föräldrar som glömt hur det ligger till skall jag beskriva vad som gäller. LUGI Handboll arrangerar Lundaspelen som är världens största inomhusturnering för ungdomar i Handboll och som går av stapeln årligen mellan jul och nyår med deltagare från hela Europa och ibland utanför Europa. För att detta skall gå ihop krävs ett stort engagemang av ett stort antal människor. Förutom klubbfolk, ledare och andra frivilliga bygger hela arrangemanget på att föräldrar till LUGI-spelare gör en arbetsinsats. Alla föräldrar skall ta minst TVÅ PASS per spelare i laget! Totala antalet pass per beräknas med att vi multiplicerar 2 med det antal spelare som finns registrerat i SportAdmin i oktober 2017. Dvs 37 spelare i laget x 2 = 74 pass.


Detta kan bestå av att under 4-5 timmar servera mat, vara hall/planvärdar, vakta diskotek, vara förläggningsvärdar, osv. Till stor del beror typen av arbetsinsats på vilken årgång spelarna är. De yngsta lagen får jobba med mat och de äldre lagen jobbar med hallar.


Det man får ut av dessa arbetsinsatser är bland annat:

  • Det egna laget får spela gratis i turneringen.
  • Det egna laget får kraftigt reducerad avgift till Partille Cup (sommarturnering).

  • Några av lagen får subventionerade cuper i Sverige och utomlands.

  • Trevlig samvaro med varandra inom lagen och över laggränserna.

  • Ekonomiskt överskott som leder till att klubben kan hålla sin sportsliga nivå.

  • Sist men inte minst får man en inbjudan till en trevlig tackfest för alla funktionärer/ledare osv. Klubben bjuder på mat, dricka (till viss del), underhållning och överraskningar. 

     

Mängden arbetsuppgifterna som fördelas till laget (dvs föräldrarna) står inte helt och hållet i proportion till antalet spelare i laget som är anmälda till turneringen men vi försöker vara rättvisa. Detta innebär alltså att det krävs att alla föräldrar ställer upp och hjälper till som har barn i laget annars under säsongen. Arbetsinsatsen är alltså i princip inte frivillig. Det går självklart också bra att engagera vänner, mor- och farföräldrar etc

 

Passen brukar ungefär vara morgon/förmiddag, lunch/eftermiddag eller middag/kväll.

 

Om lagets kontaktperson skall få ihop ett schema som passar alla måste den personen också få alternativa tider. Glöm då inte att ange ert namn, spelarens namn och alla aktuella telefonnummer (där man kan nå er nu och under juldagarna).

 

För att ingen skall missa informationen kommer denna information skickas ut via mail samt läggas ut på laghemsidan.

  

Kontaktperson P09 för Lundaspelen:

Ulf Palmblad

Ulf.palmblad@tetrapak.com

0733-363561

Här kommer all relevant information finnas tillgänglig relaterad till Lundaspelen 2017
Anmälda till Lundaspelen 2017

Följande är anmälda till Lundaspelen som för P09 kommer att spelas under en dag; 28 December: Albin, Arvid A, Arvid E, Axel, Carl, Caston, Erik A, Erik M, Fabian, Hugo, Jakob, Mattis, Oliver, Otto, Ted P, Truls, Ville & Vincent

 
Huvudpartner
Premiumpartner