LUGI Handboll
Välkommen till Pojkar 15

Cuper, allmän information
Avgifter  för cuper
Cuper betalas normalt inte av lagkassan utan cupavgiften delas av de som anmält sig till cupen. Så fort man har anmält sig till en cup är det bra om summan sätts in på vårt lagkonto i Handelsbanken.

Clearingnummer: 6752
Kontonummer. 236 080 792

Se till att märka betalningen tydligt för att förenkla administrationen, ex. "MaxA OV".

Vi försöker erbjuda alla spelare att vara med i de cuper vi anmäler oss till men ibland kan vi ha begränsade platser och i så fall meddelar vi detta.

Lundaspelen Summer 2018
Lundaspelen Summer spelas på gräsplanerna nedanför Nordanväg och till vänster för Västanväg på bilden
Nu är det snart dags att spela i LUGIs egna cup på Klostergårdens Idrottsområde – Lundspelen Summer - se bild. En bra utgångsadress är Nordanväg 15. Cupen pågår 16-17 juni, men P08 spelar endast söndagen den 17 juni.

Eventuellt återbud
Ni hittar lagen nedan OBS: om det är någon spelare som inte kan spela är det viktigt att ni anmäler återbud i gästboken så fort som möjligt!

Cupen
Vi kommer att ha fem olika lag som alla spelar fyra matcher var. Vi spelar mot varandra i internmatcher och ser detta som en mycket bra genomkörare att få spela fyra gräsmatcher med riktiga domare och fokus på utveckling!

Vi spelar med bollstorlek 0, med stora mål med sänkt ribba (extraribba). Matchtiden är 2 x 10 minuter. Vi rekommenderar att man provar att spela i fotbollsskor om man har det, men ta med gymnastikskorna också!

Spelschema
Ni hittar spelschemat för cupen här: https://lundaspelensummer.cups.nu/2018/result/category/15160041

Lag och samlingstid
Lagen finns nedan. När ni vet vilket lag ni spelar i, titta på spelschemat vilka tider som gäller. Kom ombytt och klar (matchtröja, svarta shorts, fotbollskor alternativt uteskor) 45 minuter innan match.

Mat etc
Som vanligt gäller ingen godis och läsk under dagen. Det finns möjlighet att köpa mat (hamburgare, korv etc) på cupen.

LAGEN

Viktor Pjanic
Malik Enlisais

OV Beachhandboll 2018
Nu på lördag den 2:e juni spelar vi OV Beach på stranden "Fria Bad" i Helsingborg.
Vi spelar med hela sex lag. Mycket roligt!

Alla lagen samlas 0750 på Bollhusets parkering. Vi behöver många bilar. Vv skriv i gästboken om du kan köra!
OBS att parkering brukar vara ett problem. Cupen har parkering en bit bort med transferbuss men eftersom vi kommer ganska tidigt borde vi kunna parkera vid spelplatsen på Fria bad. Vi får se!

Kostnad 150 kr per spelare. De flesta har betalt vilket är en bekräftelse på att man skall vara med. Några saknar betalning och måste betala senast på onsdag kl 12.00. Summan sätts in på lagkontot (Sparbanken Skåne: 8313-9   524 334 814-0). Glöm inte ange namn och cup!

Vi kommer att sätta "bo" på ett lämpligt ställe där pojkarna kan hänga mellan matcherna. Man behöver ha med sig matsäck alt pengar till att handla lunch.
Som vanligt är det godisförbud. Det är viktigt att tänka på att dricka mycket och använda solkräm. Ett tips till föräldrar är att ta med strandstolar. Brukar vara ett utmärkt tillfälle för föräldrar att mingla och låta barnen "vara"! Glöm inte matchtröja och svarta PUMA-shorts!

Läs mer på: http://ovbeachhandboll.com Där finns bland annat regler och spelschema i gruppspelet. Efter det blir det slutspel på eftermiddagen med utslagsmatcher. När ett lag har åkt får man åka hem, men det är trevligt om man kan stanna och heja på kompisar! Vi måste också ha koll på att alla får skjuts hem.

Lagen är preliminära och kan komma att ändras:

LUGI 1 (Emme)

Svante Ransmyr Persson
Viktor Mattisson
Åhus beach
Den 14-15 juli spelar vi i Åhus Beachhandbollsfestival på Täppetstranden i Åhus.
Det är en mycket spännande upplevelse att vara på denna festival där handboll spelas på sand!
Kostnad per spelare är 550 kr (då ingår lunch i form av grillade hamburgare båda dagarna).
Pengarna skall sättas in på lagkontot så fort det öppnas! Glöm inte ange namn och cup!

Huvudpartner
Premiumpartner