LUGI Handboll
UNGDOM
Välkommen till Pojkar 14

Lite mer info om funktionärspassen under Lundaspelen
Schema med kontaktuppgifter finns nedan.

För de som ska vara i Lundaspels-shoppen är det bara att dyka upp i Arenan på era respektiva tider..

För matsalarna gäller följande:

Ansvarig för funktionärspassen för P09 är Ulf: 0733-363561

Huvudansvarig för matsalarna är Lisa Josefsson: 0709-782004

Telefonnummer till Lundaspelens infotelefon: 0730-340329

Uppgifter/Ansvar:
Arbetet som matsalsfunktionär är ett viktigt uppdrag. Att det är trevligt att komma till matsalen påverkar i stor utsträckning hur deltagarna upplever sina dagar i Lund. Det är därför viktigt att ni går igenom vad som skall göras så att ni känner er trygga med det. Vår erfarenhet är att det brukar fungera utmärkt! I matsalarna arbetar ordinarie bespisningspersonal. De lagar all mat som serveras och har stor erfarenhet av vad som krävs när man lagar mat till så många samtidigt. De kommer att hjälpa er om ni är osäkra på något. Som matsalsfunktionärer avlastar ni personalen och hjälper dem på olika sätt så att det flyter på under måltiderna och blir en trevlig stund för alla, både personal och spelare. Tänk på att ni representerar LUGI.

Alla funktionärer skall stanna kvar tills allt är klart och godkänt av skolans personal.

Era huvudsakliga arbetsuppgifter består i att:

Innan matsalen öppnar - hjälpa till att ställa iordning och förbereda matsalen och matbarerna.

Under öppettiderna: - Matkortskontroll: Under hela öppettiden behöver någon/några stå vid ingången för att kontrollera och kryssa för rätt måltid på spelarnas matkort. För att komma in i matsalen måste alla ha matkort med rätt matsal angiven. Maten är beräknad utifrån det antal spelare som skall äta i respektive matsal och följs inte detta räcker inte maten till alla. På matkortet står namnet på den skola där det är giltigt. - Kontinuerligt under utspisningen behöver ni se till så att det finns mat i barerna, visa de som har specialmat var maten finns samt torka av matbarer och bord mm så att det blir trevligt för nästa person att äta. - Disken behöver skötas kontinuerligt under passets gång. Tänk på att man räknar antalet portioner genom att stapla tallrikar på angivet ställe. Fråga om ni inte har gjort det förr.

Efter avslutad utspisning: - Borden torkas av. - Barerna städas. - Golven moppas/dammsugas och tvättas av. Kolla med kökspersonalen vad som behövs. Detta beror lite på väderlek.

Efter middagen på kvällen skall dessutom: - Stolarna sättas upp. - Entré och toaletter kontrolleras. Sopa/svabba. Fyll på papper om så behövs. - Avfall från matsalen och övriga papperskorgar tömmas.

Lundaspelen 2019

Nu går veckorna fort och snart är det Lundaspelen :)
Vi är 26 spelare anmälda och har anmält tre lag som kommer att spela på lite olika platser. Det hade blivit för många avbytare på endast två lag och vi vill att alla ska få mycket speltid. Å andra sidan så är vi få avbytare med tre lag så alla får ladda med kolhydrater och se till att vara friska över julen :)
Ni hittar spelscheman på denna länken.

Vi väljer att ha preliminära lag då det kan behöva bli lite ändringar in i det sista så kolla av mailen morgonen den 27e december.
Lagen som vi delar in oss i är som nedan och det kommer ut mer information om samlingar och slutliga lag när vi närmar oss.

/Ledarna

Otto
Caston
David

Passfördelning - Lundaspelen 2019 (Ver.191217)
Uppdaterad baserat på att det inte blir någon frukost på Spyken så dessa pass har blivit flyttade till Shoppen i Arenan.

Här kommer passfördelningen  till Lundaspelen inklusive kontaktuppgifter till alla. Om ni vill justera era pass så tag kontakt med den ni vill byta med och meddela mig när det är klart så uppdaterar jag infon officiellt.
Lundaspelen 2019 - 26-30 December

Säsongen har precis börjar men redan nu är det dags att börja fundera på vad man ska göra 26-30 December; det självklara svaret för de flesta är att spela och vara delaktig under Lundaspelen 2020. För att få ihop hela detta evenemang behöver vi redan nu veta vem som kommer att vara med, tillsammans med lite kompletterande information.

Invigningen är på kvällen den 26 December och sedan spelas gruppspelsmatcherna 27-28 December, slutspelet 29 December och finalerna 30 December. För att allt ska flyta på har vi som lag ett ansvar att hjälpa till under Lundaspelen. Antalet pass man får är reglerat utifrån vissa principer som vi ska förhålla oss till. Det som gäller är följande:

- Alla föräldrar vars barn spelar i Lundaspelen 2019 blir tilldelade 2 pass/barn

- Syskonrabatt (gäller syskon som bor på samma adress!)

- Vid 2 barn som spelar i LSP // 3 arbetspass (2 i äldsta laget och 1 pass i det yngsta barnets lag)

- Vid 3 barn som spelar i LSP // 4 arbetspass (2 i äldsta barnets lag, 1 pass i mellanbarnets och 1 i yngsta lagets)

- 4 arbetspass är det mesta som 1 familj (som bor på samma adress) kan få

- Tränar-barnen: Barnen till tränarna slipper ta pass. Lagledare, m fl jämställs inte med Tränare.

- LSP Kommitté-barnen: Föräldrar som är med i LSP-kommittén slipper ta arbetspass.

Planen framöver relaterat till Lundaspelen är enligt följande:

25 Sep: Meddela (en kallelse kommer att skickas ut) att ni ska vara med och om ni påverkas av någon av ovanstående principer

15 Okt:  Vi får info om vilka pass vi får som lag

27 Nov: Schemat över alla pass för P09 ska vara klart och kommuniceras till Lugi (givetvis kan vi göra internabyten även efter detta datum men alla pass ska vara fyllda vid denna tidpunkt)

~10 Dec: Spelschemat för lagen kommuniceras

Huvudpartner