LUGI Handboll
UNGDOM
Välkommen till Pojkar 15

Göteborg Cup 10-12 september

Äntligen: 10-12 september är det dags att spela cup i Göteborg!

Cupen

Ni hittar info om cupen på Göteborgs Cups hemsida  https://goteborgcup.com

Coronarestriktioner kommer att gälla under cupen, vilket bland annat innebär att publik inte är tillåtet. Däremot kommer alla matcherna att streamas via Solidsport. Info om Göteborgs Cup finns på Solidsport: https://solidsport.com/gbgcup

På lördag eftermiddag 11 september kommer vi att göra ett besök på Universeum. Du kan läsa mera om Universeum här: https://www.universeum.se/sv/  Universeum anpassar antal besökare enligt gällande Coronarestriktioner.

Betalning

Vi behöver betalningen till Göteborgs cup ganska snabbt. Priset har tyvärr gått upp lite från vår första kallelse: från 1500 kronor till 1750 kronor. I priset ingår resa tur- retur Lund Göteborg med minibussar, kost och logi på Göteborgs vandrarhem, samt inträde på Universeum.

Sätt in 1750 kronor på vårt lagkonto i Handelsbanken: 6752-236 080 792. Märk betalningen tydligt för att förenkla administrationen, ex. "TimB GBG". Har du redan betalat 1500 kronor vore det bra om du sätter in 250 kronor så snabbt du kan.

Resan till Göteborg

Vi åker upp med minibussar (7-, 8- och 9-sits) 10 september

·      Samling utanför Arena Park (i rondellen framför P-huset): 13.15

·      OBS: Tänk på att be om ledigt från skolan!

·      Packa med en lunchmatsäck till resan upp, har du ätit lunch, packa med ett mellanmål.

Resan hem

Vi åker hem på söndag 12 september efter vår sista match. Vi uppdaterar hemsidan med ankomsttid. Eftersom vi inte vet i vilka slutspel vi hamnar, och våra tre lag sannolikt spelar sin sista match vid olika tidpunkt kan det vara så att alla våra fem minibussar inte åker hem samtidigt. Hemsidan kommer alltså uppdateras löpande under söndagen, så stay tuned!

Kost och logi

Vi bor på Göteborgs Vandrarhem, Mölndalsvägen 23, 412 63 Göteborg. https://www.goteborgsvandrarhem.se/sv

Vi sover i flerbäddsrum och behöver inte ta med sängkläder.

Fickpengar

Alla får ta med max 300 kronor i fickpengar – dessa pengar måste killarna ta hand om själva.

Packlista

Ett tips till föräldrar: tänk på att låta killarna själva lägga ner sin packning eftersom de måste ha koll på vad de har med sig, och var de kan hitta sina grejer. Försök att packa så effektivt som möjligt eftersom vi inte har så mycket plats för packning i våra minibussar.

• Matchställ: inomhusskor svarta strumpor, svarta shorts (helst PUMA eftersom det stärker vår lagkänsla och samhörighet att ha samma kläder på match), matchtröja
  • Övrigt till match: vattenflaska, träningsoverall, träningströja, knäskydd är bra att ha. Tänk på att ha någon varm tröja eftersom vi måste värma upp utomhus pga Coronaregler (gärna även gympaskor till uppvärmning)
  • Övriga kläder: T-shirts, underkläder, strumpor, byxor, tjock tröja (gärna fleecejacka), regnkläder, skor för utomhusbruk, gärna gympaskor, sandaler/badtofflor (ej flipflopp) er bra att ha
  • Hygien: duschhanduk, tandkräm, tandborste, schampo etc
  • Sova: vi sover i flerbäddsrum på Göteborgs vandrarhem, TA INTE med sängkläder – det fixar vandrarhemmet.
  • Övrigt: liten ryggsäck för dagligt bruk (gärna Svart LUGI PUMA), liten plastpåse

Regler

Vi representerar världens bästa handbollsförening, LUGI, och vi vill ju även vara LUGI:s bästa lag, både på och utanför planen. Det är ett stort ansvar, som kräver att man alltid uppför sig på allra bästa sätt mot sina lagkamrater, motståndare, domare och alla andra som vi stöter på under resans gång

Föräldrar – gå gärna igenom våra regler med era killar innan vi reser iväg till Göteborg cup – då fäster sig reglarna lättare!

• Du får ha med en mobiltelefon, men tänk på att du ansvarar för denna själv. Under cupen vill vi att mobilen används för att underlätte kommunikation och inte för spel.
  • Du får inte lämna vandrarhemmet utan att ha fått tillåtelse av ledarna.
  • Du ansvarar själv för dina värdesaker (till exempel klocka, fickpengar) - lämna inga värdesaker på rummet.
  • Håll tiderna! Det är viktigt att du alltid håller de tider vi har bestämt, annars fungerar det inte att spela i ett lag. Om du inte har klocka, kan du alltid fråga en annan. Fråga gärna en ledare!
  • Du får inte spela boll inomhus – men gärna utomhus!
  • Ta av dig skorna på rummet.
  • Vi har spelarmöte varje kväll – lyssna noga då.
  • Häng upp dina matchkläder varje eftermiddag när vi har spelat färdigt för dagen.
  • Håll snyggt runt omkring dig. Se till att ha alla dina grejor kring din sovplats, så är det lättare att ha koll.
  • Var tyst när vi har släckt ljuset på kvällen.
  • Drick massor med vatten! Ha med en fylld vattenflaska till alla matcher. Om du dricker för lite vatten, så blir du en sämre handbollsspelare och riskerar att bli trött och kanske få ont i huvudet.
  • Packa din ryggsäck innan vi åker till match. Du måste alltid ha med dig matchkläder, vattenflaska, deltagarband.
  • Ha kul :-)

Schema för helgen för alla lagen.

LUGI 1

Ludvig Vallin Brantestad
Julius Axelsson-Zanderin
Carl Hovstadius