SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
LUGI Handboll
UNGDOM
Välkommen till HU, utvecklingslaget herrar
Välkomna till LUGI HF Utvecklingslag herrar

LUGI HF har under herrelitlaget två trupper som jobbar med förberedande elitverksamhet. Det är Utvecklingslaget herrar (HU) och Herrjuniorlaget (HJ). Herrjuniorlagets laghemsida hittar du här: Hjun. På denna sidan hittar du information om LUGI HF Utvecklingslag herrar.
 
Målsättningen är att utveckla unga spelare till elitspelare och att spelare från den egna verksamheten ska ta plats i klubbens elitlag. Det finns en tydlig röd tråd från elitlaget ner till HU, HJ och P16. Mellan trupperna är det ett tätt samarbete och spelare ges kontinuerligt möjlighet att utmanas på en högre nivå.
 
Spelarna i HU  matchas nationellt i div 1 (HK Farmen), P19-serien och JSM, och mot internationellt motstånd i cuper och träningsmatcher.
 
I truppernas ledarstaber finns bland annat en sjukgymnast och flera välutbildade tränare med många års erfarenhet av elithandboll som spelare och ledare. 

Vi streamar idag
2021-06-24 10:44

Dagens träningsmatcher streamas via SolidSport!

Uthållighetsträning för Lugi Herrar U/Farmen sommar-21
2021-06-05 10:11

Här kommer en godispåse med uthållighetspass där jag har varvat distanslöpning och långa intervaller med riktigt korta intervaller för sprintuthållighet på slutet. //Stoffe

Pass 1 - 5 x 1000m med 2 min vila (löp 5 min om du inte har någon uppmätt km-sträcka)

Pass 2 – Jogg 7 min + 4 x 4 min med 2 min gåpaus + 10 min sakta jogg + 4 x 2 min med 1 min gåpaus + 10 min nerjogg 
Pass 3 - Löp 4 x 4 min i högt tempo och jogga sakta 3 min mellan varje intervall
Pass 4 - 1 min + 2 min + 3 min + 4 min + 5 min + 6 min + 5 min + 4 min löpning med halva löptiden som vila
Pass 5 – 30 x 70s/20s
Pass 6 - 5 x 1 min och 4 x 2 min varvat med 30 sek vila. Högt tempo! 
Pass 7 - 3 min + 5 min + 3 min + 5 min + 7 min + 5 min med 1,2 resp3 min vila
Pass 8 - 45-50 min i lugnt tempo
Pass 9 - 20 x 1 min med 20 s gåpaus
Pass 10 - Fullt drag i 5 km eller 25 min
Pass 11 - 13 x 90 sek med 30s gåvila
Pass 12 - 20 x 2 min med 20s gåpaus
Pass 13 - 4 x 500m (2min) varvat med 4 x 1000m (5 min) med 60-90s vila resp 90-120s.
Pass 14 - 10 x 2 min + 10 x 1 min med 30s gåpaus
Pass 15 - 5 x (120s + 90s + 60s + 30s) med 30s gåpaus
Pass 16 - 6 x 5min med 15”/15” dvs 15s löpn och 15s vila. 1 min paus mellan varje set
Pass 17 - 6 x 50m (90% av max) med 30s vila
                 Paus 4 min
                 3 x 200m med 2 min vila
                 6 x (90s + 60s + 30s) med 30s gåpaus

Pass 18 - 8 x 60m (90%) med 1 min vila
                 3-5 min paus
                 13 x 1 min med 30s gåpaus

Pass 19 - 20 x 100m med gåpaus tillbaka

 

Träningsdokument » Sommarträning uthållighet Farmen.pdf

 

 

 

Kommande matcher
Spelade matcher
Kommande aktiviteter
Nyheter från föreningen
 
Diamantpartner
Guldpartners
Vi stödjer LUGI HU